Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden

21-07-2021

 

De algemene voorwaarden zijn van toepassing voor iedereen die op een of meerdere manieren interactief deze website gebruikt. Indien je het niet eens bent met onderstaande voorwaarden, verzoeken we u om geen gebruik te maken van de website en ons direct telefonisch of per mail te contacteren. Tevens gaat de gebruiker akkoord met dataverzameling op deze website, zoals het plaatsen van cookies of andere manieren van Novaphones om gebruiksgedrag te monitoren.

 

Alvorens gebruik

Een gebruiker van de Novaphones website dient zich eerst als klant te registreren. Dit gebeurt ofwel via telefonisch contact of per e-mail. Hiervoor hebben wij specifieke informatie nodig, relevant voor de aankoop, waaronder, maar niet beperkt tot, adres, volledige voor- en achternaam, telefoonnummer, e-mailadres, KvK-registratienummer en BTW-nummer. Bij een bestelling dient een klant akkoord te zijn met deze Algemene Voorwaarden. Enige aanvullende voorwaarden zoals specifieke product-alteraties of verlengde retourservice dienen vooraf schriftelijk door Novaphones en de klant te zijn ondertekend.

 

Standaard retourbeleid

 

Dead on arrival

Alle defecte producten, tenzij anders aangegeven, kunnen binnen 1 werkdag na de oorspronkelijke besteldatum geretourneerd worden voor vervanging. Deze garantie dekt geen fysiek beschadigde producten. Weiger alsjeblieft het pakket van de pakketbezorger in het geval dat deze beschadigd of geopend is. Neem zo snel mogelijk contact met ons op nadat het pakket geweigerd is voor claim-afhandeling. Indien het pakket wel op locatie is geaccepteerd, en de goederen zijn fysiek beschadigd of werken niet naar behoren, neem dan binnen 24 uur contact met ons op.

Als het product fysiek beschadigd of kapot is, verstrek ons dan de volgende informatie binnen 24 uur:

– Afbeeldingen van de voorkant en achterkant van de verpakking
– Afbeeldingen van de voorkant, achterkant en zijkant van de fysieke beschadiging(en) op het product

Indien de bovengenoemde informatie niet juist en binnen 24 uur wordt verstrekt, wordt de RMA geweigerd.

Let op: laat producten die DOA (dead on arrival) zijn altijd in de originele verpakking en of plastic materiaal verpakt zitten.

 

Verkeerde artikelen besteld

Na bestelling zal er altijd een orderbevestiging worden verstuurd naar de klant om misverstanden te voorkomen over verkeerd bestelde artikelen. Als na de check, verzending en bezorging alsnog blijkt dat onjuist bestelde artikelen zijn geleverd, dient dit binnen 2 werkdagen door de klant te zijn aangegeven.

 

Verkeerde artikelen ontvangen

Indien je een ander item hebt ontvangen dan dat je hebt besteld, neem dan een aantal foto’s van het verkeerde geleverde artikel en geef de/het IMEI-nummer(s) door. Novaphones neemt zo snel mogelijk contact met u op. Omruil verzoeken worden binnen 2 werkdagen verwerkt en afgehandeld afhankelijk van de door de klant gevraagde oplossing (terugbetaling of omruiling).

 

De volgende voorwaarden zijn van toepassing op alle terugbetalingen en omruilingen:

– Alle artikelen moeten in de originele staat zijn en verpakt zitten in de originele verpakking met origineel geleverde accessoires.
– De verzending wordt goedgekeurd en met een Novaphones-retourlabel teruggezonden.
– Toestellen die door een derde zijn opengemaakt/geïnspecteerd worden geweigerd
– Als (een) artikel(en) is geweigerd voor een terugbetaling of een omruiling, maar alsnog worden opgestuurd, liggen de kosten voor deze verzendkosten bij de klant.

 

Voorwaarden voor terugbetaling of omruiling:

De fabrieksgarantie van Novaphones bedraagt 2 jaar. Novaphones is echter niet aansprakelijk voor (extra) garanties afgegeven door de klant aan de gebruiker/consument.

 

Niet gedekt door de fabrieksgarantie:
– Onderdelen van een apparaat die zijn vervangen door een externe partij
– Schade als gevolg van onjuist gebruik (indien gebruiker verantwoordelijk is voor kapotte onderdelen en/of waterschade)
– Kapotte simkaartlezer
– De touch ID-functie na het vervangen van de home button
– Kapotte cameralens
– Beschadigde of vuile charging connector
– Losse onderdelen headphone connection / AUX Flex
– Bij schade ontstaan als gevolg van val-, stoot- en/of vochtschade vallen de reparatiekosten van een ander defect niet meer onder de garantie en worden deze bij u in rekening gebracht. De garantie vervalt ook bij het gebruik van illegale software zonder merknaam van een fabrikant.

 

Beleidswijzigingen

Dit retour- en ruilbeleid kan op elk moment worden gewijzigd, maar niet met terugwerkende kracht.